printing printing .

printing

كارت ويزيت چيست؟

كارت ويزيت چيست؟

كارت ويزيت اولين قدم در معرفي و بازاريابي در شغل هاي گوناگون است . در واقع كارت ويزيت واسط معرفي شما و از طرق برقراري رابطه با شماست . امروزه در مورد بازاريابي او‌لين برخورد و برخورد , نقش بسزايي در جذب مشتري داراست لذا كارت ويزيت از منظر چهره اي كه در ذهن مشتري از كيفيت متاع و سرويس ها آن كمپاني مي‌سازد داراي اهميت است . خلاقانه بودن كارت ويزيت و كيفيت چاپ آن با ماندگاري آن در ذهن مخاطب رابطه‌ي مستقيمي دارااست . چندان‌كه در شرايطي‌كه كارت ويزيتي با برنامه اي كليشه‌اي و كاغذي نامرغوب به دست شما رسد ممكن است اين تصور در شما ساخت شود كه مالك كارت , سرويس ها يا اين كه كالاي بي‌كيفيتي به شما ارائه خواهد اعطا كرد . چنين كارت‌هايي با گاز بدور انداخته و فراموش ميشوند .

 

كارت ويزيت در يك‌كلام , وسيله‌اي است ابتدا براي معرفي شما و آنگاه ارائه‌ي راه‎هاي تماس با شما . كارت ويزيت با اعتنا به ذوق , خلاقيت و اقتدار مالي صاحبش مي‎تواند از اشياي متفاوتي نظير صفحه , چوب , فلز , پلاستيك و غيره ساخته شود اما معمولي‎ترين آن‎ها برگه و مقواست . كارت ويزيت از هر چيزي كه ساخته‌شده باشد بايستي داده ها يك فرد يا اين كه كمپاني را به ساده‎ترين صورت در اختيار مخاطبان قرار دهد . اين داده ها مي‎تواند مشتمل بر اسم , آدرس , وب‌سايت , روش‎هاي تماس با مالك كارت مثل گوشي تلفن اثبات , گوشي و آدرس اينترنتي و گاه خدماتي كه صاحب و مالك كارت ارائه مي‎كند و چه بسا يك شعار تبليغاتي باشد .

 كارت ويزيت گلاسه

تاريخچه‎ي كارت ويزيت به آنجا برمي‎گردد كه شاهزادگان و اشراف‎زاده‎ها براي ديدار با افراد اصلي ديگر , ورقه يا اين كه پوستين و يا اين كه چيزي مشابه آن را جلوتر براي فرد ملاقات‎كننده مي‎فرستادند تا خويش را به وي معرفي كرده , از سابقه خويش متن و قرار قانوني ملاقات را با وي بگذارند . او‌لين نمونه‎هاي كارت ويزيت را بازرگانان چيني در قرن 15 به فعاليت بردند اما تاريخچه‎ي نمونه‎هاي امروزي‎تر كارت ويزيت را بايستي در قرن 17 ميلادي در اروپا به‌خصوص در انگلستان كاوش كرد كه بازرگانان براي تبليغات و نمايش دادن مكان‌هاي كسب‎وكار خويش به مشتريان از آن استعمال مي‎كردند .

 

كارت ويزيت به‎خصوص براي كسب‎و‎كارهاي كوچك , اولي و مهم‎ترين ابزاري است كه براي بازاريابي و اطلاع‎رساني مي بايست تهيه و تنظيم شود . او‌لين مرحله‎ي تعامل شما با مشتري يا اين كه ارباب‌رجوع از روش ارائه‌ي كارت ويزيتتان مي‎باشد از اين رو مي‎تواند مضاعف حياتي و تأثيرگذار باشد .

 

پباده سازي كارت ويزيت

 

امروزه اصلي‎ترين كاربرد كارت ويزيت , اطلاع‌رساني آرشيوي ( و خير تبليغاتي ) است , يعني قرار نيست كارت ويزيت براي شما مثل يك اطلاع رساني تلويزيوني , يك كالا ( از جمله تجاري يا اين كه فرهنگي ) يا اين كه سرويس ها را معرفي نمايد ; بلكه داده ها يك فرد واقعي يا اين كه حقوقي را به ساده‎ترين و قابل‌دسترس‌ترين صورت در اختيار مخاطب قرار دهد . در واقع , شما كارت ويزيت خويش را به مشتريان و مخاطبان احتمالي خويش خواهيد اعطا كرد تا داده ها حتمي براي تماس با شمارا در حين نياز داشته باشند . كارت ويزيت مي بايست به مشتريان و مخاطبان ياري دهد تا به خاطر بياورند كه شما كه مي باشيد , شغل شما چه است و چطور و به چه شكل با شما تماس داشته باشند . هم‎چنين در‌صورتي‌كه در روزنامه‎ها و پيك‎هاي محلي تبليغات مي‎كنيد , كارت ويزيت شما مي‎تواند يك طرح مهيا براي صفحه‌هايي باشد كه تبليغات اشخاص چاپ مي‎شود .

 

اوليه اين‎كه عموماً چاپ كارت ويزيت گران نيست ; از اين رو براي كسب‌وكارهاي كوچك كه سرمايه‎ي پاييني دارا‌هستند ممكن است كارت ويزيت مؤثرترين مورد براي آشكار كردن يك رزومه‎ي كاري در هر زمان و مكان باشد . دوم اينكه كارت ويزيت با وجود اندازه‎ي كوچك مي‎تواند داده ها مهمي را ارائه دهد . سوم اين‎كه به خاطر اندازه‎ي كوچك كارت ويزيت , مشتريان مي‎توانند آنها را در كيف خويش نگه دارا‌هستند و چه بسا بعضي جاي منحصر به فرد نگه‌داري مثل گالري كارت ويزيت دارا هستند . چهارم اين‎كه خلاف تبليغات تلويزيوني و راديويي كه يك‌سري ثانيه , بيشتر ارتفاع نمي‎كشد , كارت ويزيت با مشتري مي‎ماند و هر

كارت ويزيت را نا مرتب نكنيد

 

 

گونه هاي داده ها طولاني تر , توضيح گونه هاي جنس و سرويس ها و مطرح كردن طرح‌هاي تشويقي و تضميني مطالبي است كه جايي بر روي كارت ويزيت ندارد . توضيح شما از مال يا اين كه خدماتتان بايستي مضاعف كوتاه و مختصر و گاه در توا‌ن يك اسم باشد . كارت ويزيت برگه‌ي تبليغاتي نيست و جهت معرفي طرق تماس و برقراري رابطه است . توضيحات مفصل و متعدد را در وب سايت بياوريد و براي ارجاع به آن نشاني تارنما را روي كارت ويزيت درج نمائيد

 

آدرس‌ها و تلفن‌هاي موقت را درج نكنيد در حالتي‌كه شغل شما سازه به مناسبتي هميشه در درحال حاضر تغيير و تحول مكان است و يا اين كه مكان و محل كار شما استيجاري است نشاني را بر روي كارت ويزيت درج نكنيد . چراكه اين دستور بعداز جابجايي كارت شمارا هر جا كه مي باشد از اعتبار مي‌اندازد و چاپ دوباره كارت هم فقط مشتريان نو را دربرمي گيرد و كارت قبلي با آدرسي بي‌اعتبار كماكان نزد بعضي باقي ميماند . شبيه اين اختلال با درج شماره تلفن‌هاي موقت توليد ميشود . با درج نشاني تارنما , پست الكرونيكي و تلفني قطعي و اثبات شما قابل‌اعتماد بودن و ثبات شغلي‌تان را به مخاطب نشان خواهيد اعطا كرد

 

از طرح‌هاي از پيش فراهم خودداري كنيد شغل شما هر چه باشد برايش برنامه اي نو و نگاهي متعدد موجود هست . از طراح بخواهيد ويژه‌ي شغل شما كارت تازه‌اي پباده سازي نمايد و از گزينش طرح‌هاي اينترنتي و از پيش فراهم بپرهيزيد . هر چند طرح‌هاي فراهم , ارزان‌ترند و سريع‌تر فراهم مي شوند ولي هزينه كردن و سپري كردن زمان براي آنچه او‌لين قدم در معرفي تجارت شماست داراي اهميت و قيمت فراواني است . طرح‌هاي از پيش مهيا پس از مدتي تمامي گير شده و كارت شما مشابه انبوه كارت‌هاي جان دار در بازار مي گردد

 

بستر كارت ويزيت را تعيين فرمائيد

 

اگر چه مشورت كردن با يك طراح حرفه‌اي سبب ميگردد طراح شما خودبه‌خود به مورد كارت ويزيت هم تفكر نمايد ولي در حالتي‌كه برنامه اي را براي كارتتان مي‌پسنديد و از سوي طراح توجيه ميشويد بر روي گزينش ورقه يا اين كه مقواي آن هم تأكيد و آن را محاسبه فرماييد . نكته‌ي داراي اهميت در‌اين زمينه گزينش صفحه يا اين كه مقواي مطلوب است . همت نمائيد دراين‌باره دست و دل گشوده باشيد و برگه يا اين كه مقوايي يگانه براي كارتتان گزينش نمائيد . كارت ويزيت برحسب پباده سازي ممكن است بر روي ورق‌هاي واضح پي‌وي‌سي هم چاپ شود .

 

از اندازه‌هاي استاندارد بيرون نشويد

 

تعيين ميزان و برش كارت بر عهده‌ي طراح است البته بايستي بدانيد اندازه‌هاي استاندارد كارت ويزيت حدود پنج در خير يا اين كه چهار در هشت سانتي‌متر است و كوچك‌تر يا اين كه بزرگ‌تر پرينت كردن آن درنهايت موجب به دور پرتاب كردن و بي‌توجهي مخاطب ميگردد . چنانكه مقدار بزرگ براي مخاطب مزاحم و كوچك بودن آن موجب گم‌شدن آن در ميان انبوه كاغذها خواهد شد . صرفا استثناء اين اساسي هنگامي است كه طراح به شيوه‌اي خلاقانه برش و انقطاع كارت را در جهت برنامه اي جديد تغيير‌و تحول دهد .

 

مزاياي كارت ويزيت هاي كاغذي

 

كارت ويزيت گلاسه چاپ شده اين قابليت را به شما مي دهند تا اسم تجاري خويش را به اشخاصي نشان دهيد كه مي‌خواهيد در آتي با آنان مجدد رابطه برقرار فرماييد . در عصر محتواي بصري , اين كارتها ياد‌آوري بصري خير و خوبي براي اين مي‌باشند كه چه كسي ميباشيد و شغل تان چه چيزي است .

 

كارت هاي ويزيت كاغذي در كنفرانس ها , نمايشگاه هاي تجاري , ديدارهاي ماهر و بقيه رويدادهاي حضوري اثرگذار ميباشند . زماني كه شخصي كارت شمارا خواهش مي نمايد , به‌اين معنا است كه ميتواند كارت ويزيت را تحت عنوان ياد‌آوري ملموس از شما و زمان و مكان ملاقات داشته باشند . نوشتن يك يادداشت پرسرعت روي كارت ويزيت كاغذي شما , به آن ها امداد مي نمايد تا اين داده ها را بعداً در طول تماس به خاطر آورند .

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۳:۳۹ توسط:ريحانه موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :